Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Dessi - 6 juni 2009 14:24

Idag fyller Diesel 2 år! :)) grattis grattis!! Denne lille rackaren är ju inte min häst längre då han bor hos Johnny & Fredrika men att jag måste uppmärksamma hans födelsedag är just för att han ÄR så speciell för mig och kommer alltid att vara. Han är e Poco Nifty Man och son till vår saknade Dox Darlyng Bar som under mycket tragiska omständigheter gick bort i samband med fölning förra året. Diesel som var ett år då tog till sig nyfödda Debbie och skyddade henne och var i bokstavlig bemärkelse den storebror han faktiskt är till henne, det var rörande att se och jag kan få gråten i halsen bara jag tänker på vilken oerhört klok o förståndig häst det där är.  

Tur som är så är han under Fredrikas vingar där han får den kungeliga vård han förtjänar :-))

Ett stort grattis till Diesel-prinsen idag! Hurra!! :-)) 

Av Dessi - 6 juni 2009 07:26

Igår var mannen ledig o när ja kommer hem så har han städat hela huset (även torkat golven) vikt all rentvätt o hunnit tvätta bort det som skulle tvättas. När jag ramlar in genom dörren helt slut så står maten på bordet, grillspett med sallad o hemmagjord Tsatziki och ett glas rödvin står redan upphällt :) och som grädde på moset så har han hyrt Changeling, som han visste att jag ville se :-)) Ja filmen var förståss väldigt hemsk o egentligen inget för en mamma att se men den var väldigt välgjord o Angelina Jolie är jättebra i rollen som Christine Collins.

Men iaf, vilken man man har!!  Puss på dig älskling!! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards