Direktlänk till inlägg 22 december 2009

You have to looove that Yankee cat!

Av Dessi - 22 december 2009 09:57

Jag har ju lyckan att ha några Maine Cooner, för er som inte vet det så har jag fött upp raskatter sedan år 2000, min första kull var Norska Skogkatter men när jag träffat min första Maine Coon så var det solklart att jag skulle ha just Maine Cooner och så har det förblivit, jag har haft flera kullar genom åren. Maine Coon är en Amerikansk kattras    och även världens största tamkattras, en hane ligger runt 8kg som fullvuxen men kan både väga mer och mindre, mina ligger runt 8kg iaf, även "lillen" Harley som är ett och ett halvt år gammal. Han kommer förmodligen bli större ändå, Maine Coonen räknas inte som helt färdigväxt förrän uppåt 4 års ålder.
Harley är från min senaste kull och det var riktigt roligt att spara en hane den här gången och trots att han är vacker som en dag så valde jag att kastrera honom då jag redan sålt två syskon ur samma kull till avel och jag har ingen egen hona som passar honom. Hans mamma har haft sin sista kull och så småningom kommer jag att köpa in en ny hona men just nu tar hästar och arbetet med den egna salongen lite för mycket tid så man kan väl säga att jag har ett uppehåll på kattuppfödningsfronten men jag är säker på att vi kommer ha en kull igen om några år :-)
Man kan inte göra annat än att älska den här rasen, oerhört sociala, lagom aktiva, vackra att se på -ja helt enkelt den perfekta katten!   :-) Det finns många andra fina katter men för mig finns ingen annan ras än Maine Coon. Lägger ut några bilder på mina juveler!       :-))

Här e Zebban! Min första Maine Coon! 9år gammal och en riktig soff o sängliggare :-)

 

Här e Molle, son till Blitzen & Lisa, också pappa till Harley nedan, en fantastiskt vacker pöjk som e lika go som han ser ut :)

        

 

Här e busungen Harley, som en jättebebis busar han omkring när han inte ligger i soffan o slappar, han påminner mycket om sin mor med sin något purkna uppsyn men han är en väldigt glad katt :)

   

 

Jag har fler bilder att lägga upp men nu hinner jag inte mer! måste ju jobba oxå! märkligt....

 

Ha en bra dag o krama era katter om ni har några! :))

    

 
 
HaNNa

HaNNa

23 december 2009 08:36

Fiiiiina kissemissar! Tokgillar dem, speciellt Zebban.

God jul till hela familjen!

http://malumbub.blogg.se

 
Dessi

Dessi

24 december 2009 09:58

mmm Zebban är en goding! :-)
God Jul på er oxå!
Kramen!

http://www.des.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jaana

24 januari 2010 01:11

Hej,

vilka härliga katter! Men är det inte massor av pälsvård på dem? Sen kunde jag inte låta bli att registrera vilken UNDERBAR tapet du hade bakom Harley där i trappen, den blev man glad av!

Ha det så gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dessi - 25 januari 2011 22:53

Vår älskade Zeb   finns inte med oss längre, vila i frid älskade katt vi ses i Nangijala             ...

Av Dessi - 15 juli 2010 13:58

Titta vad jag hittade när jag rotade runt bland gamla skivor! Dom här bilderna låg på min gamla hårddisk, den som hastigt insjuknade o fick läggas in akut hos hårddisk-doktorn för intensvivvård. Tydligen gick det att rädda livet på den men den ligger...

Av Dessi - 11 juli 2010 19:59

...o ledsamt...fick i helgen reda på att min gamle häst Nick är död... Han var mycket speciell för mig och jag har SÅ mycket att tacka den hästen för, han var min första Quarter och lärde mig massor...så det känns tungt i hjärtat idag...det finns i...

Av Dessi - 4 juli 2010 08:48

Sk snart ge mig ut o hoppas på att få måla lite idag, igår krånglade liften  o vi har ju ett ganska högt hus så vi fick bara tvättningen gjord. Det var ju ganska varmt oxå så det gick lite segt. Men idag ska jag fanimig måla! Iaf så högt man kommer p...

Av Dessi - 4 juni 2010 09:07

DET var ju längesen! jag känner att det fina vädret KRÄVER en fredagsvideo!! :)      Ska bara flika in oxå, -hur skadad är man när man läser Barn Disco på engelska? alltså barn=stall disco!! Stackars mina barn, dom kan inte ens få få på disco uta...

Ovido - Quiz & Flashcards