Alla inlägg under december 2009

Av Dessi - 24 december 2009 09:59

God Jul alla jag känner!   

Då jag hade en datorkrasch för ett tag sedan så jag jag nästan inga epostadresser i den här så jag lägger ut ett det elektroniska julkortet jag slitit o knåpat med här istället för tanken är ju att alla jag känner skulle få det men som sagt det var inte så lätt utan adresser   

Men håll till godo här då ävvrybåddi!   

Julkramar till alla!   

  

Av Dessi - 22 december 2009 09:57

Jag har ju lyckan att ha några Maine Cooner, för er som inte vet det så har jag fött upp raskatter sedan år 2000, min första kull var Norska Skogkatter men när jag träffat min första Maine Coon så var det solklart att jag skulle ha just Maine Cooner och så har det förblivit, jag har haft flera kullar genom åren. Maine Coon är en Amerikansk kattras    och även världens största tamkattras, en hane ligger runt 8kg som fullvuxen men kan både väga mer och mindre, mina ligger runt 8kg iaf, även "lillen" Harley som är ett och ett halvt år gammal. Han kommer förmodligen bli större ändå, Maine Coonen räknas inte som helt färdigväxt förrän uppåt 4 års ålder.
Harley är från min senaste kull och det var riktigt roligt att spara en hane den här gången och trots att han är vacker som en dag så valde jag att kastrera honom då jag redan sålt två syskon ur samma kull till avel och jag har ingen egen hona som passar honom. Hans mamma har haft sin sista kull och så småningom kommer jag att köpa in en ny hona men just nu tar hästar och arbetet med den egna salongen lite för mycket tid så man kan väl säga att jag har ett uppehåll på kattuppfödningsfronten men jag är säker på att vi kommer ha en kull igen om några år :-)
Man kan inte göra annat än att älska den här rasen, oerhört sociala, lagom aktiva, vackra att se på -ja helt enkelt den perfekta katten!   :-) Det finns många andra fina katter men för mig finns ingen annan ras än Maine Coon. Lägger ut några bilder på mina juveler!       :-))

Här e Zebban! Min första Maine Coon! 9år gammal och en riktig soff o sängliggare :-)

 

Här e Molle, son till Blitzen & Lisa, också pappa till Harley nedan, en fantastiskt vacker pöjk som e lika go som han ser ut :)

        

 

Här e busungen Harley, som en jättebebis busar han omkring när han inte ligger i soffan o slappar, han påminner mycket om sin mor med sin något purkna uppsyn men han är en väldigt glad katt :)

   

 

Jag har fler bilder att lägga upp men nu hinner jag inte mer! måste ju jobba oxå! märkligt....

 

Ha en bra dag o krama era katter om ni har några! :))

    

Av Dessi - 18 december 2009 20:13

Ja då var jag igång igen då, det går ju liksom lite i ryck det här med att blogga. Vissa dagar undrar jag om det finns nån mening med att blogga egentligen??
Jag har läst nånstans " Alla vill skriva -ingen vill läsa" det kanske är så, man sitter där o vräker ur sig men ingen hör på, man tror att det är en kanal där man kan få skriva vad man har på hjärtat, om man har nåt kul att berätta eller om nåt hänt som man söker lite tröst och support hos dom som läser -men om ingen läser så är det ju ganska onödigt egentligen, ibland funderar jag på om det inte var bättre med det gamla sättet, att älta det man behöver över en kopp kaffe vid samma bord som den som vill ( eller som blir tvingad ) att lyssna.
Annars tycker jag egentligen om att blogga och har allt en del jag skulle kunna skriva om, största kruxet är väl att jag inte hinner o då blir det mer rapporter än nåt vettigt bloggande, som nu tex, en massa gnäll att man inte har tid o bla bla bla ja sånt som dom ev läsarna säkert tycker är supertråkigt att läsa.
Jag får många uppslag o ämnen att skriva om av mina kunder och ibland undrar jag om jag inte har världens bästa jobb?!? Visst har det oxå sina baksidor men det har väl alla jobb, det som är så härligt är ju alla goa människor man lär känna och man får ju skratta en hel del om dagarna, för dom flesta har alltid nåt kul att berätta, nåt klokt att förtälja, sorgliga och allvarliga saker och en hel del skvaller och precis allt som hör till. Det är skithärligt att ha vänner i alla åldrar en av dom som alltid får mig att skratta så tårarna rinner är en bra bit över 60 år.
Som sagt, jag önskar jag hade tid att blogga om allt kul jag får höra om dagarna, ja och om allt sorgligt för den delen. Självklart är det lite som hos doktorn, allt som sägs stannar mellan mig och kunden men man får många bra uppslag att skriva om. Visste ni att förr i tiden var det jättevanligt att frisörer var alkoholister och ofta deprimerade då dom tyngdes av alla andras problem, dom var dåtidens psykologer och hade ingenstans att göra av alla tankar utan belastade sig själva i ett självdestruktivt beteende...sorgligt tycker jag då jag som sagt för det mesta skrattar med kunderna. Kanske beror det lite på hur man är själv? Nu för tiden finns det ju oxå riktiga psykologer o vi får väl hoppas att dom som verkligen behöver proffshjälp på det planet går till en sån. Men visst får man vara en lyssnare många gånger och jag tror att det är det dom flesta behöver, nån som hör på helt enkelt...inget märkvärdigt i det, det vill nog alla, att bli hörda o sedda utan att för den sakens skull kräva mer plats än nån annan.
Nä nu ska jag ta ett glas rött o ladda upp mig innan jag ska ut i kylan o ta in alla kameler.
Ha en bra fredagkväll!
 

Av Dessi - 18 december 2009 09:32

Ja, det var då märkligt att man inte hinner med att blogga (eller nåt annat heller för den delen) när man jobbar! piew! tur att det är just fredag så jag kan få svimma av när jag kommer hem ikväll....

Det verkar iaf inte bli så mkt mer än fredagsvideos som det verkar, jag har iaf tagit lite nya bilder på hästar o katter bl a som jag tänkte lägga ut endera dan...eller ja, NÅN gång ska det väl bli av iaf   


Nåja, video ska det bli innan jag hastar iväg till das arbeit, idag känner jag att jag behöver all energi jag kan frambringa så därför river vi av en riktig rocklåt som får det att rycka i bena!

Clutch  med Electric Worry, såå bra! Går även en slinga ur den här på tv-reklam för nåt zombie-spel, bara en parantes:)

Piggnar ni inte till av den här då vet jag inte :-) skruva upp and rock on!   


Av Dessi - 12 december 2009 10:00

...att jag har div westernutrustning att sälja om någon behöver nåt så hojta! Det är bl a några vardagsträns, stråhattar, några hag-grimmor i stl X-full, svart ekololja, hovolja... ja o lite annat! :) Maila el ring om du behöver nåt!

Av Dessi - 12 december 2009 09:30

Gött med HELG!!!   

Sitter här med kaffet o ska snart gå ut o mocka & fylla på vatten, sen hade jag tänkt rida på den tjocka svarta hästen, kanske hinner jag med Cece oxå... fast jag måste passa in o köra barnen på ett kalas oxå. Jag hade egentligen tänkt mig att åka intill stan o försöka fixa några fler julklappar men det är ju uppehåll   så det känns som om man ska passa på redan nu på förmiddagen då dom ju pratat om snö på nyheterna...

och ja, jag har fått en massa nya smileys som jag måste prova   

Jag skulle behöva få hit nån människa som gillar o tvätta svansar    jag har fem stycken just nu att tvätta och snart har jag sex stycken, det är egentligen inte så jobbigt att tvätta en svans men när man har sex stycken så tar det emot. Egentligen är det ju bara att ta en i taget, typ en varje dag, men det är inte min stil, jag ska ha det gjort på en gång helst så därför blir det aldrig gjort istället som det verkar   

Känns skönt att December ramlar på, det känns lite lättare bara det blir nytt år, då går det år rätt håll, även om både januari o februari kan vara jäkligt sega, men det blir lite ljusare dag för dag o fölningarna närmar sig!   

Nu ska jag ta mig lite mera kaffe innan jag går ut, ha en bra lördag!

Av Dessi - 11 december 2009 09:37

Fick länken av en kompis och jag har då aldrig sett på maken, att människan sitter kvar är helt otroligt! och kan han ha någon pung kvar öht!?!

Stackars häst säger jag, jag tycker den är jättebussig, jag hade slängt av karlskrället om jag var pållen :)
Tydligen är det någon poloryttare som aldrig hoppat förut och trodde tydligen att det var den enklaste saken i världen, han får väl se hur "lätt" det är nu då! Jag gillar dock inte att han rappar till hästen efter vägringen, som sagt, hästen är mer än bussig ändå... Om man bortser från det så kan man ändå inte låta bli att skratta! 

Ni får kopiera länken om det inte går att klicka på den för inbäddningen var inaktiverad...


http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM

Av Dessi - 11 december 2009 09:20

Så var det äntligen fredag!! Det var nog enda trösten som fick mig ur sängen idag -att det var sista arbetsdagen för den här veckan iaf. Jag har känt mig tröttare än vanligt den här veckan och huvudvärk har jag haft i stort sett vaenda dag den här veckan :( I onsdags hade jag migrän anfall, låg hela förmiddagen o kämpade mot att behöva kräkas för så ont i huvuduet hade jag :(
Det kommer såna där attacker då o då och jag försöker att notera om det är något särskilt jag gjort, -eller inte gjort, nåt jag ätit etc då vissa saker kan utlösa migrän men jag tror bara att det är den gamla vanliga stressen som gör sig påmind och pga den blir man mer spänd än vanligt i gamle kröppen.
Nu ska jag göra en liten paus o följa grabbarna till bussen, ta ut hästar o mocka! I´ll be right back!
-Såja! Hästar ut och stallet mockat -Check!
Gött o ha det gjort, nu blir det kaffe o lite blogg innan jag måste kasta mig iväg till jobbet, det är nog enda stunden på dan som jag sitter ner faktiskt, på möran när jag dricker kaffe..
Ja hästarna mår bra för tillfället, det är nästan så man inte vågar andas dom orden men jag drar på med peppar pepar ta i trä o går o kastar salt över axeln på en gång..Klart! Lite mugg har jag på en häst o jag vet inte om det är cementmugg eller nåt för det verkar inte bita med nåt! Tips emottages tacksamt! jag har provat med olivolja, aloe vera gelé, grönsåpa, fan o hans mormor men det vill inte läka ut...jag har funderat på att klippa bort pälsen runt där men det sitter i karlederna o huden där är ju ganska känslig så jag har inte bestämt mig för om det är någon bra idé än.
Amy ska snart vänjas av, hon är stor flicka nu och börjar också bli lite tonåring (väldigt mycket lightversion men ändå) i sättet så det är nog tajm att hon får stå i egen box och börjar skolan lite smått.
Nähej nu är det dags att sminka sig o bli klar inför dagens drabbningar!
Ha en superfredag!
Kramen!
Idag känner jag för en låt som man blir glad av så därför får det bli The Hives med The Idiot Walk! Tyvärr hittade jag inte videon då det har blivit väldigt kinkigt med upphovsrätter o annan dret så ni får nöja er med låten och rocka loss själva :-)

Ovido - Quiz & Flashcards