Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Dessi - 2 juni 2009 21:05

Det började helt knasigt, jag hade på nåt vis bokat in minst en timme för lite på dagens första kund som var en mastodontbehandling, vilket resulterade i som jag iofs misstänkt innan -att lunchen uteblev. Sen hade jag tryckt in en långbehandling till som jag hade en halvtimme för lite tid på! Till råga på allt ville dom slingorna inte bli röda så jag fick sätta på en gång till och nästa kund ramlade in o nästa...Min stackars kund med dom röda slingorna berättade lite senare att hon fyller 18 år idag, vilken kul födelsedag (not!) att sitta på salongen halva dan. Nåja, slingorna blev röda till slut o kunden satt lugn som en filbunke så det fick väl gå. Efter en lång dags slit så var den äntligen till ända ändå.

Jag hade tänkt vara hemma imorgon då det behöver handlas och jag behöver verkligen komma ikapp med alla papper men nähej då, jag måste åka o jobba imorgon oxå, jag har ju inga tider kvar så jag får hoppa in imorrn vare sig man vill eller inte men det är lika bra att inte oja sig utan bara göra det helt enkelt. 

Nu ska jag faktiskt gå o lägga mig känner jag trots att klockan bara är 21.15

Så gonatt på er govänner!

Av Dessi - 2 juni 2009 07:18

Så känns det just nu, och tro mig, jag klagar sannerligen inte för jag tycker att det är roligt att ha mycket o göra. Jag har inte en ledig tid kvar innan skolavslutningen och jag har ju lite svårt att säja nej till folk så det blir sena kvällar o ingen lunch fram till skolavslutningen nu. Jag trycker in folk både här o där, igår lyckades jag mangla in tre extrakunder men då var jag inte klar förrän kl 20 heller. Men lika bra att köra på när det finns o göra, iofs har det varit bra o göra en lång period nu men man vet ju aldrig, det kanske blir lugnt efter midsommar?? jag har ju haft eget i bara ett år och jag tror dom olika perioderna kan variera beroende på om man är i stan eller på landsorten.

Det värsta med att jobba så mkt är att hjärnan blir mosigare än vanligt, igår när vi skulle gå till skolbussen så kom jag på att den lille skulle ju på utflykt o skulle ha med sig matsäck och en båt (som dom skulle leka med i minikanalen) glasspeng etc etc. För det första, har vi överhuvudtaget nån båt? men det hade vi tydligen han sprang o hämtade en själv, jag fick ta fram frysta mackor o bre dom när dom var stenhårda, djupfrysta bullar och en dricka kunde jag skrapa fram. Vi missade bussen så jag fick köra barnen in till byn o sen fort hem igen o försöka på ordning på mig själv o hästarna innan jag skulle iväg. Så det var en rivstart på veckan :-)

Det är nog bäst jag går o ser om jympaväskan är packad, annars blir det väl repris på gårdagens rusch :)

Ha en trevlig tisdag!

Ovido - Quiz & Flashcards