Alla inlägg under februari 2010

Av Dessi - 12 februari 2010 23:07

...inga inlägg på läänge nu! men som jag sagt förut ibland så örker man helt enkelt inte, jag jobbar mer än dom flesta jag känner o det tar ju ut sin rätt, särskilt vad det gäller att uttrycka sig. Jag har ett kreativt jobb där jag ska skapa o hitta på nya grejer med varje kund OCH dessutom vara käck o trevlig :) Det är iofs inte så svårt att vara käck o trevlig då i det närmaste ALLA kunder är trevliga och roliga. Ibland händer ju att en o annan snåljåp dyker upp som tycker att det är dyrt o då kan det bli lite diskussioner, jag blir lite arg att jag verkligen måste försvara mig för att jag tar betalt. Det är mitt jobb, jag lever av det här, har familj att försörja, det är ingen välgörenhet juh... Finns det verkligen någon där ute som jobbar bara för att det är så kul att hjälpa andra? Vet iofs inte om röda korset har salonger där man kan klippa sig för tre kronor eller så?? Jag hör ändå till dom som faktiskt älskar mitt jobb, jag kan inte tänka mig nåt annat, ja förutom att jobba med djur eller med mina hästar eller foto som jag tycker är vansinnigt roligt då men det är svårt att leva på det och när man faktiskt kan både klippa o färga håret på folk o råkar ha en egen salong så kan man väl köra på där :) Men som sagt, vissa människor verkar tycka att dom har nån slags rättighet att klaga, och jag kanske ska tillägga att jag är inte dyr!!
Jag börjar oxå fundera på om sådana människor oxå står på Ica o gnäller att den här tejprullen kostar bara 14kr på City Gross, eller den här disksvampen kostar bara 5kr på konsum!?! det tror jag inte att dom gör...själv skulle jag aldrig komma på tanken och om någon nu skulle säga så på Ica affären tex då skulle nog inte Ica personalen behöva förklara att dom bara försöker få ihop till sina löner och att köpa in nya varor utan skulle förmodligen svara kunden ett syrligt -Jaha, att du inte handlar där då?
Tänker på min gamla chef som brukade säga att man får ingen rabatt på Ica heller fastän man handlar mat där varje vecka, så sant så sant.
Men nu är det helg så nu skiter vi idet, jag försöker att inte lägga en massa energi på sånt som egentligen är alls viktigt och snåljåpar är inte viktigt, dom kan väl klippa sig själva då, då kostar det ju ingenting :-))


När det gäller hästarna så funderar jag lite på att leasa ut mitt vackra palomino Gullan, ett quartersto i sina bästa år (12år) :) Hon är oerhört vacker, snäll som få, mycket lugn o trygg märr som fått tre fina föl hos oss. Hon har varit lätt att få dräktig har haft lätta fölningar och är en mycket bra mamma. Hon betäcktes inte förra året utan är redo att betäckas tidigt i år om man så vill. Om någon snäll människa är intresserad så kan ni väl höra av er till mig. Man kan se bilder o stam på min hemsida www.jangelindsqh.se hon heter Special Xena som registrerad och är efter Special Trick som är DQHA leading sire, AQHA Champion sire och innehar ROM i Halter.

Förresten så är en ny hemsida på gång så håll lite koll där framöver om ni är nyfikna! :)



Men nu är det kvällen o dags för en fredagsvideo, den tillägnas några vänner som haft en tuff vecka....som alltid finns jag här om jag behövs...


fredagskramar till alla mina vänner, love u all! <3

Underbara Matt Kearney med vackra Breath In Breath Out...



Ovido - Quiz & Flashcards