Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Jag hade ju lovat....

Av Dessi - 4 augusti 2009 18:41

...att lägga ut några bilder på Dox oxå....det här är dom sista jag har på henne, hon är 17 år gammal här...dom är tagna 15 dagar innan hon så tragiskt gick bort...Finare sto får man leta efter, hon har ett uttryck som sannerligen inte "växer på träd".

Det finns fler bilder på hemsidan på henne där hon är lite yngre hon heter Dox Darlyng Bar och finns under hästar, och hästar i våra hjärtan www.jangelindsqh.se

Dox var en reiningstammad häst som stammar tillbaka på Cal Bar o King Fritz, hon var oxå en lite lättare modell som oxå Debbie tycks bli -vilket jag gillar :)

Som sagt, Debbie är en pärla som ska väl förvaltas, så alla mina hästvänner, behöver ni verkligen inte en Debbie oxå i stallet? ;-)

 
 
Ingen bild

Katarina

7 augusti 2009 00:15

När karisma och uttryck slår igenom så starkt som det gör på Dox på de här bilderna så förstår jag att det var något speciellt med denna hästen ! Ryser när jag ser bilderna , hon är såå himla vacker !!!
Hade jag behövt en häst till hade jag gärna köpt dottern Debbie .
Lycka till med försäljningen !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dessi - 25 januari 2011 22:53

Vår älskade Zeb   finns inte med oss längre, vila i frid älskade katt vi ses i Nangijala             ...

Av Dessi - 15 juli 2010 13:58

Titta vad jag hittade när jag rotade runt bland gamla skivor! Dom här bilderna låg på min gamla hårddisk, den som hastigt insjuknade o fick läggas in akut hos hårddisk-doktorn för intensvivvård. Tydligen gick det att rädda livet på den men den ligger...

Av Dessi - 11 juli 2010 19:59

...o ledsamt...fick i helgen reda på att min gamle häst Nick är död... Han var mycket speciell för mig och jag har SÅ mycket att tacka den hästen för, han var min första Quarter och lärde mig massor...så det känns tungt i hjärtat idag...det finns i...

Av Dessi - 4 juli 2010 08:48

Sk snart ge mig ut o hoppas på att få måla lite idag, igår krånglade liften  o vi har ju ett ganska högt hus så vi fick bara tvättningen gjord. Det var ju ganska varmt oxå så det gick lite segt. Men idag ska jag fanimig måla! Iaf så högt man kommer p...

Av Dessi - 4 juni 2010 09:07

DET var ju längesen! jag känner att det fina vädret KRÄVER en fredagsvideo!! :)      Ska bara flika in oxå, -hur skadad är man när man läser Barn Disco på engelska? alltså barn=stall disco!! Stackars mina barn, dom kan inte ens få få på disco uta...

Ovido - Quiz & Flashcards