Alla inlägg under november 2009

Av Dessi - 12 november 2009 09:27

..så här på tordsagsmorgonen! Dricker kaffe samtidigt :) Ska snart hasta iväg till jobbet! Denna veckan har jag en elev och det är roligt :) Man försöker att vara snäll o inte alltför tråkig även om man inte kan sätta en ett-års elev på vad som helst heller juh. Men eleven är intresserad och gör det jag bett henne om med bravur, hon blir en bra frisör kan jag se :)

Annars är väl november en av dom tråkigaste månaderna att vara hästägare :( mörkt o kletigt, allt går tungt. Denna månad till trots så kämpar jag o Ronja på för att hitta någon slags form i all oformlighet. Ronja är ju en matglad häst som dessutom har haft ett föl i år, fast hon har diat bra hela tiden och Kråkungen vandes av för bara några veckor sedan så ser Ronja ut som om hon ska föla igen vilken dag som helst -hon är inte dräktig! om inte någon älg-tjur har varit framme förståss men mig veterligen är hon inte dräktig. Hon är tjock, omusklad, ringrostig och noll kondis men hon är snäll o gör sitt bästa  -precis som mig då! haha! Ja man försöker ju iaf som sagt.

När jag fått upp lite mer flås på både mig och hästen får jag ta hit ridfröken o ha lite lektionsridning, det ska bli kul :-) Kanske kan man åka på ridclinic framåt våren om man kämpar på :-)


Gamle katten Zeb börjar verkligen bli gammal :-( Jag har fått köpa alla möjliga sorters special mat åt honom då han börjat tappa i vikt :-(( Men han är pigg o glad och äter bra så jag tror att det oxå kan ha med ett foderbyte att göra som gjordes för en månad sen ungefär då dom andra tre började bli tjocka :S

Han får special behandling nu iaf med både mjukmat o den gamla sortens torrfoder o blir inte det bättre så får han åka till doktorn o ta prover.


Men nu govänner måste jag sticka!


Ha en härlig torsdag!



Av Dessi - 6 november 2009 09:22

Självklart får det bli en fredagsvideo! även om jag får erkänna att det varit dåligt med bloggande i övrigt, tiden räcker inte till allt man vill göra men som sagt, en fredagsvideo ska ni få! :-)
Idag blir det Kim Wilde med Cambodia! Tänk att man inte spelade sönder den skivan! En riktigt riktigt bra låt!

Fredagskram till alla!


Av Dessi - 5 november 2009 19:34

...ett indian namn idag så skulle det bli kalla röven! Fy vad jag frrrryserrrrr idag!!

Ovido - Quiz & Flashcards