Alla inlägg den 13 november 2009

Av Dessi - 13 november 2009 22:31

Ja äntligen sitter man i mysbyxor o sippar rött vin, provade Foot Of Africa idag, har bara druckit det vitt innan, det röda är ok men det vita är godare måste jag säga. 

Ikväll sover Jeppe över på fritids, det är nåt bara treorna får göra så lillebror är väldigt avundsjuk. Vi har haft fredagsmys ändå och spelat några omgångar Uno, jag blev anklagad för fusk och får väl erkänna att det var så, även om det egentligen inte var meningen, jag såg inte färgerna ordentligt ;-) Min lille pojk Tias utbrast till anklagaren (mannen) -innan han oxå upptäckte att det hade varit fusk på hög nivå om jag gått iland med det där- "Du är SÅ sämst på Uno!!" Hehe! det är mammas gosse det! :-)


Eftersom jag har fått önskemål om fredagsvideo av min käre vän så bjuder jag på en till idag då, vad tycker du om den här då Anna? :-)
Gamle Def Leppard med en av sina bästa Pour Some Sugar On me! :-D


Ha en fortsatt skön fredagkväll!

Jag hoppas inte att det är alltför vitt på backen imöra :S 


Av Dessi - 13 november 2009 09:17

Idag är det äntligen fredag! Älskar ju fredagar som bekant, det är den bästa dagen på veckan, hela helgen ligger framför en och nästan alla är på bra humör :) Att det är fredagen den 13e skiter vi i, det är en bra fredag det oxå! -säger jag nu när jag sitter stadigt på min stol, jag kanske får ta tillbaka det där i kväll, vi får väl se :)

Jag vaknade med huvudvärk i morse som jag desperat försöker bota med kaffe nu, fast jag tror inte att det är kaffe-brist-huvudvärk utan det känns väldigt stiff i Trapetius (om det stavas så?) ja, i dom är jag väldigt spänd iaf så det är nog därför.

På söndag kommer en av mina katter hem, ja en som flyttat för flera år sedan och som har fått byta hem igen och igen, så nu satte vi stopp för det och tar hem honom innan vi hittar honom på annons på blocket som orm-mat eller nåt annat hemskt. Här får han stanna tills rätt hem dyker upp och han ska stanna inom vänkretsen har jag bestämt mig för. Han kanske blir kvar här för alltid det vet man inte heller men jag tror att hans Son (Molle) och hans Sonson (Harley) och kanske gammelfarfar (Zeb) och sist men inte minst kramkatten (Kalle) kanske har lite åsikter om det, det var ju ett tag sen han bodde hos om man säger så men vi får se. Ska försöka ta lite bilder på honom o dom andra med förståss o lägga ut :)

Nu blir det fredags video och den här gången tänkte jag faktiskt ta en ny låt för omväxlings skull. Landets stolthet, Kent levererar igen -som vanligt då :) Kent blir man aldrig besviken på!
Låten blir idag Vals För Satan (Din Vän Pessimisten) från nya skivan Röd, det är så man blir tårögd Flört


Ha den bästaste fredagen ever! Kram!


Ovido - Quiz & Flashcards