Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Tisdagen till ända

Av Dessi - 17 november 2009 22:37

Känns ju hyfsat gött faktiskt. Just idag känner jag mig lite halvgrinig. Jävla Mariestad säger jag!

Va fan, man kan inte ens köpa bläckpatroner efter klockan 18 i denna stan. Vart i h-e tvättar man bilen?? körde förbi shell i Harschle (jo det uttalas så här) o höll på i vri hövvet av mig men jag kunde då inte se nån automat tvätt -och nej go vänner, jag tänker inte tvätta den för hand så det är inget alternativ om nån nu tänkte föreslå det.

Jo bilen är min så det är jag som tvättar den, har gjort det i Karlstad och Skövde förut men tyckte det kändes lite onödigt långt juh...*suck*.

Sen det här med vaccinering av svininfluensan (som jag för övrigt fått reda på att det är bara i sverige vi säger svin-influensan pga av en felöversättning från början) bara det liksom Skrikandes I Töreboda är dom redan klara med skolbarnen, våra i M-stads kommun är inte vaccinerade än! Nej det är väl lika bra att vänta så alla får det så slipper dom väl göra det då. Jag blir mörkrädd när jag tänker på hur dåligt skött den här vaccinations grejen är skött. Tänk om Sverige skulle hamna i krig, och  vi behövde vaccineras mot nåt biologiskt farligt skit dom släppt ut, my god, jag vill inte ens tänka på det med tanke på hur dåligt skött det här är med dålig och missledande information och ingen jävel vet när eller var man ska bli vaccinerad :-( Är man egen företagare får man fanimig reda sig själv i allt. Men det är man väl iofs van sen länge.

Lite konstigt att Skåne är färdigvaccinerade? Hur har dom fått vaccin då? här har dom ju knappt inget tydligen :(


Nåja, det känns nog bättre imöra, det brukar ju göra det har jag lärt mig.


I helgen har vi kämpat på med belysningen på ridbanan, Johnny & Fredrika var snälla och hjälpte till hela dan, TACK mina vänner! <3 Vi fick upp alla stolpar och alla armaturer utom två för dom funkade inte när vi provade men nu har maken lagat dom så nu är det dom två kvar, med lite tur (o kanske lite fjäsk) så har man belysning på ridbanan till helgen! :-D

Sen har man verkligen inget att skylla på, det är bara att tända upp o rida :-) Bara tanken muntrar upp.

Men jag längtar till våren, hatar verkligen den här årstiden och ikväll är det verkligen svårt att se ljusglimtarna, man är bortskämd antar jag.


Näj idag längtar jag till Skåne, eller min gamla hemby Karlstad, där vet jag iaf vart jag kan tvätta bilen :-) 


Gnatt!


 
 
HaNNa

HaNNa

18 november 2009 22:55

Bilen kan du tvätta med både borst och/eller högtryck på Shell nedanför backen vid första Mariestadsavfarten, mittemot Jet. Eller på Statoil Gärdet, som ligger vid Tidan, vid badhuset. Eller OKQ8 nära Granngården, mitt emot bilaffären, på andra sidan från Prebende. Eller Bilia, mitt emot Skog och Landskapsservice - öppen dygnet runt. Handtvätt finns på Statoil Ulriksdal (Sandbäcken, vid Värdshuset). Och säkert nåt mer ställe som jag glömt...

http://malumbub.blogg.se

 
Dessi

Dessi

19 november 2009 07:53

Tack Hanna! :-)
Det finns alltså automat tvättar i dena stan! :) Jag ska prova en a v dom o det snaraste, borstlöst har jag fått lära mig att det ska va :)
Kram!

http://www.des.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dessi - 25 januari 2011 22:53

Vår älskade Zeb   finns inte med oss längre, vila i frid älskade katt vi ses i Nangijala             ...

Av Dessi - 15 juli 2010 13:58

Titta vad jag hittade när jag rotade runt bland gamla skivor! Dom här bilderna låg på min gamla hårddisk, den som hastigt insjuknade o fick läggas in akut hos hårddisk-doktorn för intensvivvård. Tydligen gick det att rädda livet på den men den ligger...

Av Dessi - 11 juli 2010 19:59

...o ledsamt...fick i helgen reda på att min gamle häst Nick är död... Han var mycket speciell för mig och jag har SÅ mycket att tacka den hästen för, han var min första Quarter och lärde mig massor...så det känns tungt i hjärtat idag...det finns i...

Av Dessi - 4 juli 2010 08:48

Sk snart ge mig ut o hoppas på att få måla lite idag, igår krånglade liften  o vi har ju ett ganska högt hus så vi fick bara tvättningen gjord. Det var ju ganska varmt oxå så det gick lite segt. Men idag ska jag fanimig måla! Iaf så högt man kommer p...

Av Dessi - 4 juni 2010 09:07

DET var ju längesen! jag känner att det fina vädret KRÄVER en fredagsvideo!! :)      Ska bara flika in oxå, -hur skadad är man när man läser Barn Disco på engelska? alltså barn=stall disco!! Stackars mina barn, dom kan inte ens få få på disco uta...

Ovido - Quiz & Flashcards