Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Dessi - 4 oktober 2009 21:03

Vi tog några nya bilder hemma idag då regnet öste ner igår så blev det ju inga tagna utomhus på Greva. Manen låg förståss inte lika snyggt idag men i alla fall, så här såg hon ut idag :)

                

Av Dessi - 4 oktober 2009 17:49

Ja då var tävlingen avklarad!

Debbie genomförde den med bravur! Hon skötte sig exemplariskt!!

Mitt framträdande tycker jag inte är värt att nämnas, mitt mål var ju att överleva typ o det gjorde jag ju :-))

 

På Fredag kväll lastade vi o körde till Greva, hon gick rakt på transporten utan att blinka. Hon stod lugnt i sin box med hood, täcke o benlindor på över natten och hon var lika fin på morgonen :)
Debbie fick stå uppbunden en lång stund i nytt stall och hon var lugn som en filbunke, det kom o gick hästar bakom rumpan på henne men hon gnäggade inte ens utan flyttade sig snällt o har uppfört sig helt exemplariskt! Mellan varven var vi helt ensamma i stallet på Greva o hon stog o sov uppbunden på gången :))
Sen började evighetsväntan, o vi gick runt o runt i ridhuset som var så kallt så man var tvungen att gå hela tiden för att inte frysa ihjäl.
Debbie placerade sig tvåa i sin klass o det låter ju jättebra om jag stannar där men dom var bara två i sin klass hehe! Den andra var inte större men inte lika bakhög som Debbie är för dagen så den var lite jämnare just idag, annars tycker jag inte att det var mkt som skiljde, Debbie var annars en aning större än sin konkurrent men den andra var lika jämn som en barbiehäst :) Debbie har ju växt en hel del nu i slutet av sommaren och dom måste ju få växa vare sig det är tävling eller inte så :) Hur som helst så är jag så supernöjd med hennes uppförande dessa dagar, hon har varit minst lika lätt -om inte lättare än vissa vuxna hästar, så oerhört lugn o snäll :))
 
Jag ser iaf fram emot nästa tävling -som iofs inte blir förrän till våren men ändå, jag ska va med iaf det är då säkert :-))
 
Lägger upp några bilder från igår men dom blev väldans suddiga så det var ju synd men ni kan väl se lite hur vi såg ut iaf :-))
                      
 
Ovido - Quiz & Flashcards