Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Vilken dag! :-)

Av Dessi - 20 september 2009 18:59

Idag har det gått i hundratjugo hela dan men det har ändå kännts bra. Dagen började kl 7.30 då vi gick upp o käkade frukost för att sedan bege oss iväg till Töreboda för att spela säsongens sista sammandrag i fotbollen. Seger till grabbarnas lag i första med 4-1 :-) Sen fick dom stryk i andra med 5-0 :-( o i sista med 3-1 :-( då får man säga dret oxå! dom kämpade o gjorde bra ifrån sig men det tar musten ur dom att få stryk gång efter annan, men det är bara att ta nya tag till nästa säsong, dom tycker ju att det är roligt iaf :)


I pausen hann jag till Anna o provade kläder :-) roooligt! :-) hittade en SKITSNYGG kavaj hos Anna jag ska köpa och  snälla Anna lät mig låna lite annat så jag har en outfit så jag klarar mig över den dan! Måste ju ta o köpa lite tävlingskläder men tiden räcker inte till så jag får ta mig i kragen o ta mig lite ledigt snart tror jag :S

TACK! Snälla Anna för att du ställer upp som en räddare i nöden :))


Sen åkte jag tillbaka till fotbollen o sen åkte vi hem, slängde i mig en macka o en kopp kaffe o sen hoppade jag i målarkläderna och nu govänner så är Blåbärsfilsrummet (läs sadelkammaren) klart! :-))

Vi har börjat riva i gamla boxdelen och jag fick vara hulk i vanlig ordning, den är fanimig inte undra på att man har ont i kroppen egentligen då man tar i över sin förmåga stup i kvarten. Men men, supertunga dörrarna är ute nu iaf.


Mamma o pappa kom hit lagom till fotbollen iofs men jag satte min far i arbete o han målade klart lite utvändigt som vi hade kvar, GÖTT! o ha det klart inför vintern, vi ska måla om alltihop utvändigt nästa år igen men inför vintern är det iaf så det står sig :)


Peter har varit så duktig idag o gjort klart "väggarna" till corallen så nu är det lite mera grus o en grind som ska till så sen är det bara att tuta o köra :-D

Den ska målas oxå men det får vänta till nästa år det oxå, det blir en herrans massa målande nästa år befarar jag :S

Huset ska oxå målas nästa år :-/ -vi får bjuda in alla vi känner o köpa några backar öl om vi ska ro hem det där på EN sommar :-)


Lilla söta Amy blev tre månader igår! Hon är registrerad nu och heter på pappret JQH Special Halo :) Vilket betyder Speciell Aura/Gloria -vilket jag tyckte var fint o passade till henne :)

Söt som socker och lika mycket skitgris som sin syster. Lägger ut några bilder jag tog igår -som var en impulsfotning rakt igenom, därav smutsfläcken i huvet bl a, jag hann inte borsta utan fick låna gubbens dyrbara tid i fem min ungefär så det blev lite hipp som happ men ni får väl se hur hon ser ut iaf :))

Här kommer dom:

          


Slänger med en bild på Kalle oxå, en vovve som är precis vad han ser ut o va -en Border Collie, han bor här lite på prov än så länge men vi trivs oerhört bra ihop, jag älskar ju vallhundar då jag hade världens bästa i nästan 14 år, så kanske blir Kalle kvar här på gården :)

Pöt va? :)

  


Nä nu ska jag slänga mig på soffan en liten stund o försöka ladda inför morgondagen, jag lider nämligen av svår måndagsångest så jag tänkte ta det lugnt o försöka att inte tänka så mkt på det ikväll iaf :)


Ha en skön söndagkväll! 


 
 
Ingen bild

Katarina

20 september 2009 22:51

När ska du tävla , vill ju komma o ) heja på om jag kan !!!
Grattis till allt ni hunnit klart på gården , skönt inför vintern .
Både lilla sockertoppen och vovvsen är jättesöta !!! Min sambo vill ingen hund ha , men om han skulle ha en hund vill han ha en border collie ;) . Jag vill ha en Collie . Får väl se någon gång i framtiden .
Önskar dig en bra ny vecka ! Antar att du jobbar hela Onsdag förm annars kunde du följt med Petra hit på Onsdag , då Trixie ska få lite massage .
Kramar Katarina

 
Ingen bild

Susanne

23 september 2009 18:55

Halloj! Mon dieu hon är verkligen kriiit viiit, jättefin! Vet du vad som bara slog mig när jag tittade på bilden på Kalle och läste det du skrivit om Bailan o vallhundar .... jag tror tycker oxå att du är "vallhundsperson" så då kom jag på att Lovan kan ju bo hos mig! Va, nehe inte det.... ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dessi - 25 januari 2011 22:53

Vår älskade Zeb   finns inte med oss längre, vila i frid älskade katt vi ses i Nangijala             ...

Av Dessi - 15 juli 2010 13:58

Titta vad jag hittade när jag rotade runt bland gamla skivor! Dom här bilderna låg på min gamla hårddisk, den som hastigt insjuknade o fick läggas in akut hos hårddisk-doktorn för intensvivvård. Tydligen gick det att rädda livet på den men den ligger...

Av Dessi - 11 juli 2010 19:59

...o ledsamt...fick i helgen reda på att min gamle häst Nick är död... Han var mycket speciell för mig och jag har SÅ mycket att tacka den hästen för, han var min första Quarter och lärde mig massor...så det känns tungt i hjärtat idag...det finns i...

Av Dessi - 4 juli 2010 08:48

Sk snart ge mig ut o hoppas på att få måla lite idag, igår krånglade liften  o vi har ju ett ganska högt hus så vi fick bara tvättningen gjord. Det var ju ganska varmt oxå så det gick lite segt. Men idag ska jag fanimig måla! Iaf så högt man kommer p...

Av Dessi - 4 juni 2010 09:07

DET var ju längesen! jag känner att det fina vädret KRÄVER en fredagsvideo!! :)      Ska bara flika in oxå, -hur skadad är man när man läser Barn Disco på engelska? alltså barn=stall disco!! Stackars mina barn, dom kan inte ens få få på disco uta...

Ovido - Quiz & Flashcards