Alla inlägg den 30 september 2009

Av Dessi - 30 september 2009 23:41

Idag kom Fredrika ut o hjälpte mig hålla i monstret som faktiskt hör o häpna går under namnet Devil vissa stunder Tungan ute men observera, vissa stunder, för det mesta är hon faktiskt en supersöt tjej som heter Debbie med ett hjärta istället för en prick över iet :-) så söt är hon ju för det mesta <3

Men som sagt, även solen har fläckar, och Debbie framhåller framför allt att en häst ska inte behöva klippa sina öron! men när vi tråcklat färdigt med öronen med diverse bängel och ett blåmärke (jo bara ett!) så visade det sig att man fick klippa med maskin var man ville -typ. Men nu skulle hon ju inte klippas så väldigt eftersom hon redan fluffat till sig i kostymen så skulle det ju bara se konstigt ut -om vi inte helklippte henne o det är det alldeles försent för nu ändå så.

Så vi klippte lite här o lite där o lite här o där igen :-) det får duga så tycker jag, man är ju av naturen född perfektionist när det kommer till saxar men jag tycker att det ser helt ok ut faktiskt -bortsett från den fluffiga manen. Jag har haft den flätad så det är med nöd o näppe den iaf håller sig på en sida men det röda fluffiga håret gör att hon påminner mig om Pippi Långstrump :) Jaja, jag tänkte ta bilder på henne på lördag när hon är piffad så får ni väl se henne på bloggen sen :)

Vi tränar ju oxå på att ställa upp och det går ju verkligen sisådär så det får bli som det blir helt enkelt. Jag har sett det mesta även i halter, hästar som sliter sig, stegrar sig, stegrar sig så dom slår runt, gubbar som ramlar....ja vad som än händer så har folk sett det förut :))


Efter hästbestyren så fick ju Fredrika tag i en kofot, och jag säger er detta, ställ undan den här typen av redskap om ni vet att hon är på ingång för annars vet man inte vilken vägg hon flyttar! :D Närå, Ika rev ner den väggen som jag sa att vi skulle (läs framöver) riva ner o sen fick hon spunk o gjorde det med en gång :) Jag börjar misstänka visst släktskap med Hulken himself där alltså...finns vissa drag av energizerbunny oxå :-)

Tusen tack för all hjälp Fredrika! :-))


Jaha, imöra är det jobbedag så nu ska jag duscha o gå o lägga mig, ska ju snart upp igen juh! :-)


Natti natti!


Ovido - Quiz & Flashcards