Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Igår var kvällen med stort K!!!!!!!!

Av Dessi - 8 mars 2009 18:36

Igår var jag på Metallica i Globen!! :-)) Efter många om och med och efter många många års väntan så blev det äntligen av!!Jag har gillat Metallica ända sedan liten och har velat se dom live ända sedan jag var liten, enligt mig är dom det bästa bandet i världen  och äntligen fick jag se dom!!Det var i sista stund vi bestämde oss för att verkligen åka då vi ju väntar föl, egentligen vilken dag som helst. Lite taskig tajming men man kan ju inte säga åt en häst att knipa ihop lika lite som man kan be Metallica boka om sin konsert till en annan helg, så jag velade in i det sista om jag skulle försöka sälja biljetterna eller inte. Till saken hör väl att kompisen som alltid brukar ställa upp skulle själv iväg denna helgen, en annan kompis som oxå alltid brukar ställa upp på allt möjligt o omöjligt man ber om bor en aning långt bort, det skulle ta nästan en timme för henne hit och vid fölning hinner man inte vänta så länge...Så då bestämde vi att Peter skulle stanna hemma o passa fölningen, han har varit med lika många ggr som jag och kan se om allt är normalt eller om man behöver tillkalla hjälp. Då skulle jag ta med en kompis som är lika stor Metallica fan som jag o det hade ju varit så himla skoj!! Men min kompis har en bebis som vägrade ta flaskan o då kunde ju inte hon heller följa med :-(( Då bestämde jag mig för att åka själv, för nu jäklar skulle jag iväg när jag hade biljetter o allt...Men i fredags så kände jag att det blev ju inge roligt...nej jag bestämde mig med tungt hjärta för att sälja biljetterna. Jag ringde en annan kompis som jag visste gärna skulle vilja gå men dom hade råkat ut för en incident med bilen o alla pengar gick till den så dom kunde inte köpa biljetterna heller...Då åkte jag hem på lunchen o skulle lägga ut dom på blocket, jag ringde gubben samtidigt av ngn anledning(?) och då sa han att du kan ju prova o ringa Caroline, hon har ju haft egna föl o så...JA! Caroline är en nyfunnen vän och även om jag såklart vet att hon har hästar så tänkte jag inte på att hon kanske har haft föl. Jag ringde henne på en gång -o då hade jag nästan gjort färdigt annonsen på blocket- Och Caroline ställde upp utan att blinka som back up/hästvakt så nu kunde jag o gubben åka!! TACK Caroline!!! Nu bör jag för sakens skull tillägga att vi hade givetvis inte åkt om det funnits några tecken på fölning igår morse/fm, vi åkte kl 13 ungefär o var tillbaka 3 på natten och ännu inget föl...Men Metallica var SÅ JÄKLA BRAAAA!!!!! Jag ska absolut se dom igen!!! Som väntat hade jag en halvfull lång fan som satt framför mig som envisades med att stå upp halva konserten, då blev ju jag oxå tvungen att stå upp för annars hade jag fått glo på hans röv halva konserten o det var ingen fager syn. jag blir så trött på sånt, för SJÄLVKLART får man rocka o dansa o digga så mkt man vill på konsert men om man är den spralligare typen så köp då för fan ståplats! DÄR nere får man sprätta så mkt man vill juh. Men dom här hade skjorta o finbyxor, stank parfym o starksprit så dom skulle aldrig våga va nere på golvet för då kan ju lilla sidenskjortan få en fläck eller två...inte för att jag har något emot varken sidenskjortor, finbyxor, parfym eller starksprit men ni fattar hur jag menar :)) Men borsett från att jag fick stå halva konserten så var det verkligen asbra! Jag kan knappt fatta att jag verkligen sett dom :-)) Min kompis som inte kunde följa med ringde jag till flera ggr under kvällen så hon fick höra live iaf :-)) Jag tror faktiskt att jag är lite kär i James Hethfield oxå, han har alltid varit favoriten för mig och efter det här sjönk han knappast i graderna :) Om man inte redan var gift skulle jag bli hans stalker o tvinga honom att tycka om mig :-) hehe!! Jag kan verkligen rekommendera att gå o se dom vid tillfälle, ni kommer inte att ångra er :)Sen har vi bytt bil oxå, jag fick helt enkelt nog att krångelfårrden, bytte bort den snabbt o enkelt mot en saab 9-5, kombi såklart så vovven kan få följa med oxå :) Än så länge e jag jättenöjd med den, den ligger som ett strykjärn på vägen o drog 0,9l milen till Stockholm, det är ju inte jättelite men inte jättemkt heller, vi körde ganska fort oxå så den är ursäktad. Jag har funderat på att byta blogg, eller iaf prova en annan ett tag, men jag har ju vant mig vid den här så jag funderar på att köra dubbelt ett tag eller så...vi får se :) Nu ska jag mysa i soffan o ha en skön söndag :)Många kramar, Dessi  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dessi - 25 januari 2011 22:53

Vår älskade Zeb   finns inte med oss längre, vila i frid älskade katt vi ses i Nangijala             ...

Av Dessi - 15 juli 2010 13:58

Titta vad jag hittade när jag rotade runt bland gamla skivor! Dom här bilderna låg på min gamla hårddisk, den som hastigt insjuknade o fick läggas in akut hos hårddisk-doktorn för intensvivvård. Tydligen gick det att rädda livet på den men den ligger...

Av Dessi - 11 juli 2010 19:59

...o ledsamt...fick i helgen reda på att min gamle häst Nick är död... Han var mycket speciell för mig och jag har SÅ mycket att tacka den hästen för, han var min första Quarter och lärde mig massor...så det känns tungt i hjärtat idag...det finns i...

Av Dessi - 4 juli 2010 08:48

Sk snart ge mig ut o hoppas på att få måla lite idag, igår krånglade liften  o vi har ju ett ganska högt hus så vi fick bara tvättningen gjord. Det var ju ganska varmt oxå så det gick lite segt. Men idag ska jag fanimig måla! Iaf så högt man kommer p...

Av Dessi - 4 juni 2010 09:07

DET var ju längesen! jag känner att det fina vädret KRÄVER en fredagsvideo!! :)      Ska bara flika in oxå, -hur skadad är man när man läser Barn Disco på engelska? alltså barn=stall disco!! Stackars mina barn, dom kan inte ens få få på disco uta...

Ovido - Quiz & Flashcards