Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Dessi - 30 mars 2009 09:19

Ja äntligen är verkligen rätta ordet! Av olika anledningar så dröjde Svantes registrering ovanligt och onödigt länge och det var omständigheter som inte jag kunde påverka även om jag gjort vad jag kan för att jaga på. APHA tycke nog att jag är en riktig pain in the ass då jag har mailat en gång i veckan o frågat om statusen :)

Men nu är det klart! Ja jag har inte fått pappret i min hand men han finns med i APHA´s register - körs i tak! men förhoppningsvis kommer papprena i veckan här. Han heter som reggad SKIPS ON THE ROCKS tycker jag passar honom ypperligt :))

Och för alla er som undrar om Ronjas bebis har kommit än så kan jag säga att vi väntar fortfarande....*suck*...idag har hon gått 354 dygn och vi började väl vaka runt 330 iaf..tom lite innan då jag väldigt gärna vill vara med på fölningen, det är ju Ronjas första så...

Men vad kan man göra förutom att vänta egentligen,, det är ju om man skulle göra ett försök med den där sugproppen man har till slasken ibland :-) Nä, vi får fortsätta vänta, det kommer när dom är redo. En kontakt jag har i USA har fått tre föl och två av dom har gått över tiden ganska ordentligt dom oxå, den senaste hon fick gick 363 dgr o den andra som gått över tiden har gått 365dgr nu o hon trodde att det skulle dröja lite till ändå..Lite lustigt att det är flera som går o kniper...men ut kommer den förr eller senare, det är iaf säkert, det värsta är ju att den blir ju inte mindre för att den är där inne längre.

Nu är det dags att sticka iväg till salongen snart, ha en bra vecka!

//Dessi  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards