Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Dessi - 31 mars 2009 20:10

Idag har jag ridit ut på Lunisen då det snabbt blir tradigt att harva runt på ridbanan, dessutom är det ju mest muskler o kondition som behövs i första hand innan man kan kräva så mkt finlir. Det blåste som tusan men Lunisen är ju klippan som alltid, hon knatar snällt på o går dit man vill utan fjant. Vi kom till en gigantisk vattepöl med is på som vi inte kunde gå runt utan att gå tillbaka så jag tyckte att vi kunde ju försöka gå lite i kanten. Det tyckte inte Lunis som klafsade på rakt igenom på det djupaste, det gick en bra bit över kotorna. När det gäller den hästen så är det iofs sånt som hör till det naturliga, behöver hon gå igenom en vattenpöl för o fortsätta sin skogstur så gör hon helt sonika det. Jag har hit till dags inte stött på något i skogen som hon inte har gått förbi, igenom, över, under....Vi stötte på en otäck fladdrande plastbit som hon kollade lite på men bestämde sig snart att det var inget att lägga energi på utan gick lugnt förbi.Allt sånt här med Lunis gör att det blir så oerhört svårt att sälja henne, hon bara är sitt underbara La Luna helt enkelt. Idag när jag skulle hämta henne i hagen stod hon o väntade vid grinden...gullehästen Rött hjärtaVarje dag försöker jag hitta på lösningar så man skulle kunna ha henne oxå, plus lite nya linjer, men än så länge har jag inte kommit på nån genialisk idé precis. Lunisen är kanske inte hästen man ska satsa på om man vill ha en elitindivid o tävla bland dom stora grabbarna men vill man ha en underbar och allsidig kompis, ta några föl och kanske tävla på lite C & D -tävlingar så är hon sannerligen den rätta. Jag kommer lägga stor vikt att det blir till rätt hem annars behåller jag henne hellre, risken känns ganska överhängande att jag tar till det som ursäkt o faktiskt gör det -behåller alltså :) men jag vet ju oxå att det finns fler som kan ta hand om henne, jag önskar henne ett hem där hon får vara i centrum och blir uppskattad. Men men, det löser sig, det har ju hört av sig några vettiga människor, vi får väl se vad det blir av det :)Ingen bebis än heller...Imorgon är det tre veckor över tiden...jag får för mig att vi inte kommer se så tydliga tecken innan utan det kommer nog bara smälla till skulle jag tro. Självklart blir det bloggning + bilder så fort den lille rackaren är född :))//Dessi

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards