Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Såhär ser Debbie ut nuförtin :)

Av Dessi - 25 juli 2009 17:34

Tog lite bilder på hästarna igår, ja inte alla men nästan, bara Kråkan, Gullan & Amy står på fototur just nu :)

Jag börjar me o lägga ut lite bilder på allas vår underbara Debbie! <3

Efter mångt o mycket funderande, vändande o vridande, böjande o bändande, vinklande o krångelbyttande så har jag (kanske!) bestämt mig för att sälja denna underbara tös om rätt hem dyker upp.

Hon är ju född 5e juli 2008, som en del av er säkert minns så var hennes start i livet väldigt dramatisk då hennes mamma dog vid fölningen. Debbbie hade dock en amma så hon är uppväxt på ardennermjölk och i flock och har således både hästspråk och kan uppföra sig både bland två o fyrbenta.

Hon är mycket hanterad och är snäll att leda, borsta, verka, spilttränad o kan stå uppbunden. Lasttränad och har åkt transport några gånger utan problem. Hon är oxå avmaskad, vaccinerad, har pass och är registerad. Hon är reggad som solid men troligtvis reggas som regular redan nästa år.

Debbie är ansluten till SRHA´s Sire & Dame program. Hon borde bli runt 150cm. Passar till allround mot reining och koklasser, hennes far Whata Smoke, har haft stora framgångar i framför allt reining (har varit med i landslaget i England bl a) men är tävlad med framgång i stort sett alla grenar, -även engelskt. Tävlas just nu av en ungdomsryttare o bla trail.

Till denna pärla är rätt hem mycket viktigt, olika lösningar runt betalning och pris kan diskuteras, stort hjärta och varaktigt hem värdesätts lite extra när det gäller denna lilla goding <3

-Nog för att man alltid vill ha goda hem till sina saluhästar men i det här fallet tror jag alla förstår att det är lite speciellt. Hör gärna av er om ni vet om någon som söker en underbar häst :)

Så här ser hon ut just nu :) växer så det knakar! :))

 
 
Ingen bild

Katarina

26 juli 2009 23:39

Välkomna hem efter semestern ! Ohh så stor och ståtlig din lilla prinsessa har blivit ! Förstår att det sitter långt inne att sälja henne efter allt ni gick igenom . Men är det meningen dyker säkert det rätta hemmet upp :) .
Trixie och jag har det bara bra - Idag har Petra Holm varit här och masserat Trixie . Det är vi riktigt glada över :)) !
Kramar Katarina

 
Ingen bild

Dessi

27 juli 2009 18:47

Tack Katarina! :)

Ja Debbie har blivit superfin! fast det verkar bara va du o ja som tycker det ;)

Hoppas Trixan snart är i toppform igen!
Petra brukar ju kunna knåda loss det mesta :)

Kramar, Dessi

 
Ingen bild

Jaana

31 juli 2009 19:56

Vilken skönhet! Fint uttryck, snygg bläs, snygga strumpor... Synd att western inte är min pryl. Eller kanske tur, hade nog blivit jobbigt sugen! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dessi - 25 januari 2011 22:53

Vår älskade Zeb   finns inte med oss längre, vila i frid älskade katt vi ses i Nangijala             ...

Av Dessi - 15 juli 2010 13:58

Titta vad jag hittade när jag rotade runt bland gamla skivor! Dom här bilderna låg på min gamla hårddisk, den som hastigt insjuknade o fick läggas in akut hos hårddisk-doktorn för intensvivvård. Tydligen gick det att rädda livet på den men den ligger...

Av Dessi - 11 juli 2010 19:59

...o ledsamt...fick i helgen reda på att min gamle häst Nick är död... Han var mycket speciell för mig och jag har SÅ mycket att tacka den hästen för, han var min första Quarter och lärde mig massor...så det känns tungt i hjärtat idag...det finns i...

Av Dessi - 4 juli 2010 08:48

Sk snart ge mig ut o hoppas på att få måla lite idag, igår krånglade liften  o vi har ju ett ganska högt hus så vi fick bara tvättningen gjord. Det var ju ganska varmt oxå så det gick lite segt. Men idag ska jag fanimig måla! Iaf så högt man kommer p...

Av Dessi - 4 juni 2010 09:07

DET var ju längesen! jag känner att det fina vädret KRÄVER en fredagsvideo!! :)      Ska bara flika in oxå, -hur skadad är man när man läser Barn Disco på engelska? alltså barn=stall disco!! Stackars mina barn, dom kan inte ens få få på disco uta...

Ovido - Quiz & Flashcards