Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Liten update

Av Dessi - 25 juli 2009 09:31

Jo då var man hemma i sverige igen då :) Så oerhört skönt måste jag säga!!Visst var det bra nere i deutschland men fasen vilken konstig mat dom har! Inte min smak precis. Jag har aldrig varit i alperna förut o det är verkligen så fint som man bara kan föreställa sig, helt makalös natur.

Det mysigaste på semestern -förutom att bara få umgås med familjen var just att gå omkring i bergen, det märks att man bor på landet i vanliga fall för man söker sig bort från folk efter några dagar bland fullt med människor. Vi gick inte vilse nån mer gång då vi lärde oss läxan att man ska gå samma väg tillbaka som man kom och inte "tro" att det är en slinga som man kommer runt på, tydligen är det inte upplagt på det viset i alperna.

Vi var oxå över i Österrrike några gånger o hälsade på då det bara var några km till gränsen, där har jag heller aldrig varit förut men det var ju superlikt bayern så det var väl ingen skillnad precis.

Efter en vecka där nere så var man iaf väldigt klar med det stället och man hade rejäl hemlängtan. Lite skillnad o känna ås jämfört med när vi var i USA förra året o man var ledsen när man skulle hem för man var absolut inte klar med det stället, ja till USA ska jag absolut igen, till bayern vete tusan...


Det var lite osäkert innan vi kom iväg om vi överhuvudtaget skulle kunna åka då nya fölet Amy blev sjukt o fick stå i Skara i en o en halv vecka.

Om någon inte hört det o är intresserad av vad som hände så kan ni ringa eller maila mig då det blir en lång historia att dra här.

Jag mådde riktigt risigt då jag var själv hemma då mannen var iväg till norrland på en 12 dagars jobbturné och jag behövde lasta o köra iväg akut en kväll. Jag ringde våra goda vänner Johnny & Fredrika som ska ha en stjärna i himlen för att dom kunde hjälpa mig så snabbbt. Egentligen hade det kanske räckt med lasthjälp då det inte är så lätt att lasta sto med föl ensam men Johnny var snäll o följde med till Skara. Han är ju inte bara hästkarl o riddare han är en gentleman oxå ;-) Tack Fredrika för att jag fick låna honom! :-))


Ja sen vart det ju resan som var bokad o betald sedan länge till alperna som blev nästa problem. Amy behövde ju extra passning med tempning o medicin. Mina föräldrar skulle bo här och dom har passat hästar förut men mediciner o lite mer krångligt än fylla på vatten o titta till dom är mer än man kan begära av dom. Jag är givetvis dom evigt tacksamma för huspassning och katt, hund o kaninvakt!! Men som sagt, för att kunna åka så behövde vi passning både till Amy och till Debbie som givetvis slog upp ett sår precis innan vi skulle åka, inget större sår precis men som kläggade och behövde lite mer behandling än man kan kräva av föräldrarna.

Vi tänkte boka av resan men som sagt, lite svårt att få resebolaget att köpa sjuka hästar som andledning att få pengarna tillbaka så tätt inpå....Jaha, vad göra? Vi frågade goda vännerna Petra & Joakim om dom kunde tänka sig att ha Amy & Gullan då vi var borta. Dom bor ju dessutom 10 min från Skara och granne med en av veterinärerna på Skara så det var ju nära o bra om något skulle hända.

Petra & Joakim ställde upp och jag vill säga Tusen Tack!! till Petra & Joakim!!


Till Debbies ben behövdes ju oxå ytterligare assistans och till henne kallades goda vännerna Fredrika & Johnny in :-)) Dom ställde upp och tog hand om Debbies sår, som nu ser jättefint ut :) och dom gick oxå över alla andra hästar varje dag när vi var borta :) Dessutom när vi kom hem så fick VI present av Fredrika!! Tack så mycket vi blev jätteglada :))

Tusen Tack för all hjälp Johnny & Fredrika!!


Tusen Tack oxå till våra goda grannar Lars & Gunilla som skötte vattenpåfyllning när vi var borta :))


Ska oxå passa på att säga Tusen Tack till goda vännerna Anna & Anders som stod stand by ifall vi skulle behöva extra hjälp!!


Igår tog jag en drös med bilder på hästarna som jag ska lägga upp några sen nu måste jag ut till Gullan & Amy!


Jag glömde inte fredagsvideon igår! utan det var lite strul med datorn igår kväll så det får bli en lördagsvideo lite senare istället :))

 
 
Ingen bild

Jaana

31 juli 2009 19:50

Men gah... Om det nån gång skulle bli lite långtråkigt måste det ju vara rena önskedrömmen för dig, inte klokt vad det händer saker där hela tiden! Hoppas alla kusarna mår bra nu, kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dessi - 25 januari 2011 22:53

Vår älskade Zeb   finns inte med oss längre, vila i frid älskade katt vi ses i Nangijala             ...

Av Dessi - 15 juli 2010 13:58

Titta vad jag hittade när jag rotade runt bland gamla skivor! Dom här bilderna låg på min gamla hårddisk, den som hastigt insjuknade o fick läggas in akut hos hårddisk-doktorn för intensvivvård. Tydligen gick det att rädda livet på den men den ligger...

Av Dessi - 11 juli 2010 19:59

...o ledsamt...fick i helgen reda på att min gamle häst Nick är död... Han var mycket speciell för mig och jag har SÅ mycket att tacka den hästen för, han var min första Quarter och lärde mig massor...så det känns tungt i hjärtat idag...det finns i...

Av Dessi - 4 juli 2010 08:48

Sk snart ge mig ut o hoppas på att få måla lite idag, igår krånglade liften  o vi har ju ett ganska högt hus så vi fick bara tvättningen gjord. Det var ju ganska varmt oxå så det gick lite segt. Men idag ska jag fanimig måla! Iaf så högt man kommer p...

Av Dessi - 4 juni 2010 09:07

DET var ju längesen! jag känner att det fina vädret KRÄVER en fredagsvideo!! :)      Ska bara flika in oxå, -hur skadad är man när man läser Barn Disco på engelska? alltså barn=stall disco!! Stackars mina barn, dom kan inte ens få få på disco uta...

Ovido - Quiz & Flashcards