Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Hej fran Bayern! :)

Av Dessi - 12 juli 2009 22:45

Jamen tänk,dom har internet här oxa :) men som ni ser bara tyskt tangentbord :)

Semestern började väl siadär da mormor ringde o sa att Jespers kanin har dött :(((( vi valde att berätta för honom och han blev saklart jätteledsen. Lite konstigt oxa da kaninen madde bra dagen innan vi akte men dom är känsliga dom sma liven...jag tycker oxa att det är trakigt da det var en oerhört social o trevlig kanin...vila i frid Sonny...


Resan gick förutom det trakiga beskedet bra, vi körde ner till trelleborg o dit gick det som ett spjut, det blaste som tusan sa jag tog en aksjuketablett sa jag sov som en avtrubbad get hela vägen. Vi körde ner till Berlin utan problem men i spöregn o lite trötta sa orkade vi inte sa langt utan stannade o sov i bilen nagra timmar.

Vi vaknade o fortsatte nerat i jag vagade faktiskt köra pa autobahn, med skräckblandad förtjusning kan jag säga da det gick i snitt i 140-150 med tre filer att halla reda pa. Lite halvjobbigt men det gick bra. 

När vi närmade oss München sa rakade ut för nat som heter Stau=kö, o det var inte sa kul, det tog tva timmar att komma ca tva mil :( men det gick ju det med, man kan ju inte göra sa mkt mer än att glida med i den farten där är.

Väl framme sa har man väl bott pa finare hotell men det är helt ok.  Vi hann med att bada i poolen o jag provade en massagestol -som var helt värdelös far jag säga, det liksom durade bara, ja sen var det inget mer typ.


Idag har vi gatt vilse i alperna, jo det är sant. helt sjukt o sa typiskt oss, inga kartor, ingen koll, vi bara drog upp pa berget o tänkte att det här blir kul. O det var kul, jobbigt som satan med mördarbackar o annat men skönt med tystnaden o det rensar hjärnan rätt bra att ga o svettas o bara fundera över livets fragor o annat növändigt. Men vi är vana vid att om man följer en viss färgkod eller ett visst namn pa skyltarna sa kommer man tillbaka dit man började, jag kan nu säga att det gäller inte i alperna. Vi kom ner säkert en mil om det räcker, därirfran vi började. Herregud! Vi hade inte den blekaste var vi ställt bilen, o vi visste inte vart hotellet lag. Ví visste inte i vilken byvi kom ut heller. Shit! kan man säga da. Jag började fraga men folk här kan ju ingen engelska o jag kan knappast nagon tyska. Vi började ga mot byn där hotellet lag men efter att ha vandrat i 5-6 timmar sa började ju barnen bli ganska möra. Jag knatade in pa ett gasthaus o fick tag i en människa som kunde lite engelska som ringde en taxi at oss. Som tur var kunde taxichauffören engelska o var dessutom född o uppvuxen här sa han kunde varenda liten väg o hittade var bil ganska pa direkten, det kostade dock ca 400 spänn i taxipengar att vara sa korkad sa man ger sig upp i bergen utan ett skit mer än matsäck. Jaja slutet gott allting gott som man säger, vi hann med en simtur i poolen efter maten idag oxa :)


Nu är det iaf sängtajm sa ha det gott sa hörs vi snart igen!


Kramen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dessi - 25 januari 2011 22:53

Vår älskade Zeb   finns inte med oss längre, vila i frid älskade katt vi ses i Nangijala             ...

Av Dessi - 15 juli 2010 13:58

Titta vad jag hittade när jag rotade runt bland gamla skivor! Dom här bilderna låg på min gamla hårddisk, den som hastigt insjuknade o fick läggas in akut hos hårddisk-doktorn för intensvivvård. Tydligen gick det att rädda livet på den men den ligger...

Av Dessi - 11 juli 2010 19:59

...o ledsamt...fick i helgen reda på att min gamle häst Nick är död... Han var mycket speciell för mig och jag har SÅ mycket att tacka den hästen för, han var min första Quarter och lärde mig massor...så det känns tungt i hjärtat idag...det finns i...

Av Dessi - 4 juli 2010 08:48

Sk snart ge mig ut o hoppas på att få måla lite idag, igår krånglade liften  o vi har ju ett ganska högt hus så vi fick bara tvättningen gjord. Det var ju ganska varmt oxå så det gick lite segt. Men idag ska jag fanimig måla! Iaf så högt man kommer p...

Av Dessi - 4 juni 2010 09:07

DET var ju längesen! jag känner att det fina vädret KRÄVER en fredagsvideo!! :)      Ska bara flika in oxå, -hur skadad är man när man läser Barn Disco på engelska? alltså barn=stall disco!! Stackars mina barn, dom kan inte ens få få på disco uta...

Ovido - Quiz & Flashcards