Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Meet my new friends!

Av Dessi - 5 juli 2009 22:53

Jaha, helgen har gått men inte har jag hunnit med några nya bilder inte!Eftersom jag känner att jag måste få presentera dom ändå så tar jag några gamla bilder, dock inte dom bästa men man kan ju se att det är hästar iaf :)

Jag börjar med Whata View, som kallas Cece till vardags.

Hon är E: Whata Investement (han avled i julas tråkigt nog) EE: The Big Investment

U: Sheza Popper Too -som stammar tillbaka på Sonny Dee Bar och Skipper W.

En ganska stor blåögd flicka på 4 år och ca 155cm, det är lååång historia  hur hon blev min men den orkar jag inte dra här den kan jag berätta för dom som vill en ann dag som morfar sa :) Nu är hon här iaf :)

Hon är lugn för att ha rest runt halva jordklotet och vi är inställda på att hon behöver tid, det är en stor omställning för dom och Cece har inte levt det liv som våra "bonn-hästar" gör, så bara att gå ute i regn var nåt nytt, bli blöt i håret va? det blir ju frissigt! verkade hon säga när hon stod vid grinden o kände fukten gripa tag i lockarna :))

Cece är konstaterat dräktig med Real Bonanza, som ju dom flesta känner till :)


Sen får vi ju presentera She Spent The Night

E: Special Invitiation EE: Invitation Only

U: No Paint Me On Me UE: Paint Me Zippo (som tragiskt nog avled förra sommaren)

Paris, som hon kallas är ca 153cm drar jag till med enligt mitt ögonmått, ska ta o mäta henne endera dan för den här donnan är mycket större än hon ser ut på bild. Hon verkar vara en mycket matglad tjej och är oxå lugn med tanke på den stora omställningen som sagt.

Paris är dräktig med Skipa Splash -som är direktson till Skipa Heathen


Jag lägger ut bilder på nästan alla nämnda här nedanför då jag inte begriper hur man kan skriva mellan bilderna?? hjälp någon som fattat hur man gör!?

Nåja, jag har skrivit namn på alla bilder så dom intresserade får väl scrolla så man vet vem som är vem :))


Ska bli spännande att lära känna dom båda som verkar vara mycket trevliga tjejer! :) Alla som är sugna på att se dom live är välkomna att hälsa på! :-D


Och till dom som undrar om vi vunnit på lotto eller så, så kan jag upplysa att så är inte fallet. Ja, det är skitdyrt att importera hästar, själva hästen är inte det värsta utan allt runt omkring kostar för oss vanliga dödliga massor av pengar. Så är det. Men jag har själv arbetat ihop till alla mina hästar, jag arbetar mer timmar i veckan än en heltidsanställd, då jag är egen kan jag dock planera min tid ganska bra så jag kan få ihop det med mina barn o alla djur. Min man arbetar mer än heltid, ligger ute på jobb och gör stora uppoffringar för att vi alla ska ha ett någotsånär normalt liv. Vi har inte fått eller ärvt några pengar, vi har inte vunnit på lotto, vi har själva slitit ihop till hästarna. Så är det med det :)


Jag är glad o stolt över dom i alla fall och jag hoppas på fina friska föl nästa år! Som sagt, alla som vill är välkomna att hälsa på dom! :))

Jag ska givtvis ta nya bilder vad det lider och lägger givetvis ut dom här :)


Nu är det sängtajm!

Natti natti!

 
 
Ingen bild

Petra

6 juli 2009 07:16

GRATTIS till dina nya fina flickor!
Jag kommer och tittar så fort jag kan.... förmodligen idag! ;^)

 
Ingen bild

Katarina

6 juli 2009 12:32

Grattis från mig med till dina nya tjejer , ser jättefina ut !
Du undrade över att skriva mellan bilderna . När jag gör det på spacet så lägger jag först in en bild , klickar efter bilden . Trycker på enter och skriver . Sen klickar jag ner en gång till på enter och lägger in en ny bild o.s.v . Hoppas det funkar på samma sätt här , lycka till !
Kram kram !

 
Ingen bild

Dessi

7 juli 2009 23:13

Tack! :-) Roligt att ni gillar dom! Det gör jag oxå :)

Tack för tips Katarina, jag ska försöka så får vi se om jag lyckas :)

Många kramar, Dessi

 
HaNNa

HaNNa

9 juli 2009 00:02

Fina flickor du verkar ha fått hem! Vad skoj!

http://malumbub.blogg.se

 
Ingen bild

Jaana

20 juli 2009 19:52

Oj vilka snygga och dräktiga också, spännande! Förstår av dina bloggar att ni sliter hårt för att realisera drömmarna så det är dig mer än väl unt att ha dem, hoppas det blir fina avkommor också!

 
Thina

Thina

24 juli 2009 09:54

Vackra tjejer du skaffat. Deras pappor var ju gudasnygga. Gillar paintar. En investering för framtiden. Lycka till med dom o njut av det vackra i hagarna.

http://goldenmudi.info.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dessi - 25 januari 2011 22:53

Vår älskade Zeb   finns inte med oss längre, vila i frid älskade katt vi ses i Nangijala             ...

Av Dessi - 15 juli 2010 13:58

Titta vad jag hittade när jag rotade runt bland gamla skivor! Dom här bilderna låg på min gamla hårddisk, den som hastigt insjuknade o fick läggas in akut hos hårddisk-doktorn för intensvivvård. Tydligen gick det att rädda livet på den men den ligger...

Av Dessi - 11 juli 2010 19:59

...o ledsamt...fick i helgen reda på att min gamle häst Nick är död... Han var mycket speciell för mig och jag har SÅ mycket att tacka den hästen för, han var min första Quarter och lärde mig massor...så det känns tungt i hjärtat idag...det finns i...

Av Dessi - 4 juli 2010 08:48

Sk snart ge mig ut o hoppas på att få måla lite idag, igår krånglade liften  o vi har ju ett ganska högt hus så vi fick bara tvättningen gjord. Det var ju ganska varmt oxå så det gick lite segt. Men idag ska jag fanimig måla! Iaf så högt man kommer p...

Av Dessi - 4 juni 2010 09:07

DET var ju längesen! jag känner att det fina vädret KRÄVER en fredagsvideo!! :)      Ska bara flika in oxå, -hur skadad är man när man läser Barn Disco på engelska? alltså barn=stall disco!! Stackars mina barn, dom kan inte ens få få på disco uta...

Ovido - Quiz & Flashcards